Algemene Voorwaarden – Stichting Dirigenten Educatie / Tactura
1. Algemene bepalingen
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle opleidingen, cursussen, trainingen en overige activiteiten die worden georganiseerd door Stichting Dirigenten Educatie (hierna: “de stichting”).
1.2 Door aanmelding voor een opleiding of cursus verklaart de student/deelnemer kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden.
1.3 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk door de stichting zijn bevestigd.
1.4 De overeenkomst komt tot stand na ontvangst van het ondertekende inschrijfformulier én na bevestiging van toelating door de stichting.
2. Aanmelding en toelating
2.1 Na aanmelding via de website voor de Tactura Medior opleiding zal een intake plaatsvinden.
2.2 Voor zowel de Tactura Senior als de Tactura Professional opleiding geldt een toelatingsexamen.
2.3 De intake of toelatingsexamens vinden plaats in de maand juni.
2.4 De definitieve toelating wordt binnen vijf werkdagen telefonisch of via e-mail bekendgemaakt.
2.5 De student heeft vervolgens vijf werkdagen bedenktijd om het inschrijfformulier te ondertekenen en terug te sturen. 2.6 Na toelating volgt er na het eerste leerjaar zowel een theoretisch als een praktisch overgangsexamen. Op basis hiervan wordt bepaald of de studie kan worden voortgezet. 2.7 De studie kan door de student na elk leerjaar worden opgezegd. Tussentijdse opzegging is niet mogelijk, tenzij sprake is van langdurige ziekte of andere uitzonderlijke omstandigheden, ter beoordeling van de stichting.
2.8 De stichting behoudt zich het recht voor om aanmeldingen te weigeren zonder opgaaf van redenen.
3. Annulering vóór aanvang van de opleiding
3.1 Annulering van deelname na toelating maar vóór aanvang van de opleiding dient schriftelijk te gebeuren.
3.2 Bij annulering tot 30 dagen voor aanvang van de opleiding wordt 25% van het lesgeld in rekening gebracht.
3.3 Bij annulering binnen 30 dagen voor aanvang wordt 50% van het lesgeld in rekening gebracht.
3.4 Bij annulering na aanvang van de opleiding blijft het volledige lesgeld verschuldigd, tenzij sprake is van langdurige ziekte of andere uitzonderlijke omstandigheden.
4. Betaling
4.1 De student ontvangt de facturen volgens de aangegeven betalingswijze op het inschrijfformulier:
● Betaling in één keer: factuur op 1 oktober
● Betaling in twee termijnen: facturen op 1 oktober en 1 februari
● Betaling in vier termijnen: facturen op 1 oktober, 1 december, 1 februari en 1 april
4.2 De betaling dient binnen twee weken na dagtekening van de factuur te zijn voldaan.
4.3 Bij niet-tijdige betaling kan de stichting administratiekosten of wettelijke rente in rekening brengen en deelname opschorten totdat betaling heeft plaatsgevonden.
5. Uitval en overmacht
5.1 De lesdata voor het komende leerjaar zijn vóór het sluiten van de inschrijvingstermijn te vinden op de website.
5.2 Indien de student een les verzuimt, is er geen mogelijkheid deze les in te halen. De student ontvangt wel informatie over de lesstof.
5.3 Contact met docenten, telefonisch of digitaal, blijft te allen tijde mogelijk.
5.4 Bij ziekte of verzuim van een docent worden gastdocenten ingezet. Lesdata worden uitsluitend in uitzonderlijke gevallen aangepast.
5.5 In geval van overmacht (zoals ziekte, pandemie, overheidsmaatregelen of andere onvoorziene omstandigheden) kan de stichting lessen verplaatsen, online aanbieden of annuleren zonder restitutie van lesgeld. De stichting zal zich inspannen om passende alternatieven te bieden.
6. Klachtenprocedure
6.1 Klachten over de opleiding of organisatie kunnen schriftelijk worden ingediend bij Stichting Dirigenten Educatie. 6.2 Binnen 14 dagen ontvangt de student een ontvangstbevestiging en binnen 30 dagen een inhoudelijke reactie.
6.3 Klachten worden vertrouwelijk behandeld. Indien de klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kan de student zich wenden tot een onafhankelijke geschilleninstantie of de bevoegde rechter.
7. Privacy en gegevensbescherming
7.1 De stichting verwerkt persoonsgegevens van studenten in overeenstemming met de geldende privacywetgeving (AVG). 7.2 Persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor administratieve en onderwijskundige doeleinden.
8. Aansprakelijkheid
8.1 Stichting Dirigenten Educatie aanvaardt geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel of schade aan eigendommen van deelnemers, noch enige aansprakelijkheid als gevolg van gebeurtenissen tijdens de cursus.
8.2 Indien deelnemers eigen materialen gebruiken, geschiedt dit volledig op eigen risico. De stichting is niet aansprakelijk voor beschadiging, verlies of vervuiling daarvan.
8.3 Deelnemers zijn op de hoogte van het feit dat tijdens activiteiten geluid en (flits)licht kunnen worden gebruikt. Deelname geschiedt op eigen risico. De stichting aanvaardt geen aansprakelijkheid voor gehoorschade, zichtschade of ander lichamelijk letsel.
8.4 Eventuele aansprakelijkheid van de stichting is in alle gevallen beperkt tot het door de deelnemer betaalde cursusgeld.
9. Geheimhouding en intellectueel eigendom
9.1 Cursusmaterialen zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gekopieerd, gereproduceerd of anderszins worden vermenigvuldigd of openbaar gemaakt zonder schriftelijke toestemming van de stichting.
9.2 Het maken van beeld- of geluidsopnamen van lessen of cursusmateriaal is niet toegestaan.
9.3 Deelnemers verplichten zich tot geheimhouding tegenover derden van alle informatie die zij van medecursisten of docenten ontvangen en waarvan het vertrouwelijke karakter redelijkerwijs duidelijk is. Deze verplichting blijft ook na afloop van de opleiding van kracht.
10. Toepasselijk recht en geschillen
10.1 Op deze algemene voorwaarden en op de overeenkomsten tussen de stichting en de student is het Nederlands recht van toepassing.
10.2 Geschillen die voortvloeien uit deelname aan een opleiding of cursus worden, indien niet in der minne opgelost, voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar de stichting gevestigd is.
11. Wijziging van voorwaarden
11.1 Stichting Dirigenten Educatie behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen.
11.2 De meest recente versie van de voorwaarden is steeds te raadplegen via de website van de stichting en geldt voor alle nieuwe inschrijvingen.
